چگونه چیزهایی را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید


صورت خندان

“چگونه یک زندگی بسازیمستون هفتگی آرتور بروکس است که به سوالاتی در مورد معنا و خوشبختی می پردازد. برای گوش دادن به مجموعه پادکست جدید او برای همه شادی اینجا را کلیک کنید چگونه یک زندگی شاد بسازیم.


Eبسیاری – حتی بیشتر ممتاز در میان ما – شرایطی وجود دارد که دوست داریم در زندگی خود تغییر دهیم. همانطور که بوئتیوس، فیلسوف رومی اوایل قرن ششم، می گوید: «انسان دارای ثروت فراوان است، اما از تولد زشت خود شرمنده است. یکی دیگر به دلیل اشرافش قابل توجه است، اما به دلیل اختلالات فقر ترجیح می دهد مبهم باشد. سومی، که از هر دوی آنها برخوردار است، از تنهایی یک زندگی مجرد می نالد.»

به زندگی خود و چیزی که باعث استرس، اضطراب یا ناراحتی شما می شود فکر کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای یافتن شغل یا شغل خود برای شما جالب و رضایت بخش تلاش کنید. یا شاید از دوستی هایتان سود زیادی نمی برید و احساس تنهایی می کنید. چگونه می توانید وضعیت را بهبود بخشید؟ پاسخ شما ممکن است این باشد: «من باید نقل مکان کنم، شغل جدیدی پیدا کنم و با افراد جدید ملاقات کنم.» به عبارت دیگر، شما باید دنیای بیرون را تغییر دهید تا آن را برای خود بهتر کنید.

با این حال، به این راحتی نیست، اینطور است؟ جابجایی، تغییر شغل و پیدا کردن یک مجموعه کاملاً جدید از دوستان می تواند در این مرحله از زندگی شما بسیار غیر عملی باشد. و در هر صورت، ممکن است شک داشته باشید که مشکلات خود را با خود به همراه خواهید داشت، زیرا، خوب، شما نمی توانید از آن دور شوید. شما.

من رازی را برای شما فاش خواهم کرد که می تواند به شما کمک کند. بین شرایط اطراف شما و واکنش شما به آنها فاصله وجود دارد. در این فضا شما آزادی دارید. شما می توانید انتخاب کنید که سعی کنید جهان را تغییر دهید یا با تغییر دنیای خود شروع کنید واکنش به او.

اسگاهی اوقات خودت را تغییر می دهی شرایط دشوار اما کاملا ضروری هستند، مانند موارد سوء استفاده یا خشونت. و گاهی اوقات تغییر شرایط بسیار آسان است: اگر هر روز صبح بی حال هستید، زودتر به رختخواب بروید.

اما در مناطق خاکستری بین آنها، مبارزه با واقعیت ممکن است غیرممکن یا به طور باورنکردنی بی اثر باشد. ممکن است برای شما یک بیماری مزمن تشخیص داده شده باشد که هیچ گزینه درمانی امیدوارکننده ای برای آن وجود ندارد. شاید شریک عاشقانه تان برخلاف میل شما شما را ترک کرده باشد و نتواند خلاف آن را متقاعد کند. شاید شغلی داشته باشید که دوست دارید، اما مدیری که ندارد و هیچ کس به شما رئیس جدیدی نخواهد داد.

در چنین شرایطی، تغییر احساس واقعی شما می تواند بسیار ساده تر از تغییر واقعیت فیزیکی باشد، حتی اگر غیرطبیعی به نظر برسد. احساسات شما ممکن است در بهترین زمان و حتی بیشتر از آن در زمان بحران خارج از کنترل به نظر برسند – درست زمانی که تغییر آنها بیشترین سود را برای شما دارد. این را می توان تا حدی به دلیل زیست شناسی مقصر دانست. احساسات منفی مانند خشم و ترس، آمیگدال را فعال می کند، که هوشیاری در برابر تهدیدات را افزایش می دهد و توانایی شما را برای تشخیص و اجتناب از خطرات بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، استرس باعث می‌شود که بجنگید، بدوید یا یخ بزنید – فکر نکنید، در این مرحله چه واکنشی منطقی خواهد بود؟ بیایید به گزینه ها نگاه کنیم. این منطق تکاملی خوبی دارد: نیم میلیون سال پیش، وقت گذاشتن برای کنترل احساسات شما را به ناهار ببر تبدیل می کرد.

اما در دنیای امروز، استرس و اضطراب معمولاً مزمن هستند، نه اپیزودیک. به احتمال زیاد، دیگر نیازی به آمیگدال خود ندارید تا بدون درخواست اجازه از مغز خودآگاه خود به فرار از ببر کمک کند. در عوض، از آن برای مقابله با مشکلات غیر کشنده ای که در طول روز شما را آزار می دهند، استفاده کنید. حتی اگر ببری برای فرار نداشته باشید، نمی توانید در غار خود استراحت کنید زیرا ایمیل ها در حال انباشته شدن هستند.

بنابراین جای تعجب نیست که استرس مزمن اغلب به مکانیسم های مقابله ای ناسازگار در زندگی مدرن منجر می شود. اینها عبارتند از سوء مصرف مواد مخدر و الکل، در نظر گرفتن منابع استرس، آسیب رساندن به خود و سرزنش خود. این پاسخ ها نه تنها تسکین درازمدت ایجاد نمی کنند. آنها می توانند مشکلات ما را از طریق اعتیاد، افسردگی و افزایش اضطراب پیچیده کنند. وقتی این نوع مکانیسم‌های مقابله‌ای کمکی نمی‌کنند، می‌توان به راحتی مدیریت احساسات منفی خود را رها کرد و در عوض به تغییر دنیای بیرون متوسل شد.

متفکران باستان از این دشواری آگاه بودند، اما معتقد بودند که اگر ابزار مناسب داشته باشیم، می‌توانیم واکنش‌های خود را به طور مؤثر کنترل کنیم. بودیسم ادعا می کند که این ذهن ماست از روی عادت نامتعادل، اما نه اساسا بنابراین؛ کلید ایجاد عادات جدید تفکر است. به همین ترتیب، رواقیون بر این باور بودند که عقل انسانی، با تمرین مجدانه، می تواند بر احساسات هیجان انگیز غلبه کند. این ایده‌ها (به‌ویژه دومی) الهام‌بخش مکاتب روان‌درمانی مدرن، مانند رفتار درمانی هیجانی منطقی و درمان شناختی-رفتاری است که هدف آن ایجاد استراتژی‌های عملی برای تغییر واکنش‌های ما به موقعیت‌های منفی زندگی – و در نتیجه شادتر شدن است.

مناگر حساب کرده اید با توجه به نگرانی‌هایتان و تصمیم گرفته‌اید که مدیریت احساسات منفی‌تان استراتژی بهتری نسبت به تغییر دنیای اطرافتان است، می‌توانید چهار مرحله را برای رسیدن به خلق و خوی شادتر دنبال کنید:

1. به احساسات خود توجه کنید.

وقتی احساسات خود را طوری مشاهده می کنید که گویی متعلق به شخص دیگری است، به خودتان توصیه بهتری می کنید. از این گذشته، هرگز به دوستی که مشتاقانه منتظر نتیجه آزمایش پزشکی است توصیه نمی کنید که تمام روز فکر کند و سپس مست شود. مشاهده خود مستلزم آن است که احساس خود را در آن لحظه به خاطر بسپارید و با کنجکاوی پریشان به احساسات خود نزدیک شوید.

بگویید از کار کردن از خانه در تمام روز خسته شده اید، با جلسات زوم بی پایان و بدون تماس واقعی انسانی. به جای خیال پردازی در مورد تسلیم شدن، مدتی را به تشریح کسالت و ناراحتی خود اختصاص دهید. چه زمانی از روز بدترین هستند؟ چقدر بعد از جلسه میل شما برای فرار با فریاد ادامه می یابد؟ زمانی که نسبت به زمان و کار خود احساس بدی دارید، یک دفتر خاطرات داشته باشید. سپس به این فکر کنید که چگونه می توانید جنبه های جزئی روتین خود را تغییر دهید تا روحیه خود را بالا ببرید. با پیروی از این روش در زمان توقف همه گیری ویروس کرونا، شروع به برگزاری جلسات مجازی در حین پیاده روی کردم. که تفاوت زیادی ایجاد کرد.

2. احساسات خود را بپذیرید.

این ایده که اگر غمگین هستید باید شرایط خود را تغییر دهید بر این فرض استوار است که احساسات منفی شما باید ریشه کن شود. در بسیاری از موارد، احساسات منفی می تواند ناتوان کننده باشد و نیاز به درمان دارد، مانند موارد افسردگی یا اضطراب بالینی. اما در بیشتر زندگی، احساسات منفی بخشی از تجربه کامل انسان هستند. پاک کردن آنها زندگی را خاکستری می کند. علاوه بر این، تحقیقات گسترده نشان می دهد که احساسات و تجربیات منفی به ما کمک می کند تا معنا و هدف زندگی را پیدا کنیم.

در دفتر خاطراتی که در مرحله 1 در بالا شروع کردید، در مورد چیزهایی که نمی توانید به طور واقع بینانه تغییر دهید و احساساتی که در شما برمی انگیزند فکر کنید. بپرسید از هر یک از این احساسات در مورد خود چه می آموزید و چگونه می توانید در نتیجه رشد کنید.

3. توقعات خود را کاهش دهید.

یک بار در جوانی تلفنی به پدرم گفتم که قصد دارم کارم را رها کنم. “چرا؟” او پرسید. به او گفتم: «چون من را خوشحال نمی کند. او مدتی مکث کرد و در نهایت گفت: «چه چیزی تو را اینقدر خاص کرده است؟» مشکل من – و این امری رایج است – این بود که انتظارات غیرمنطقی داشتم که دنیا چقدر باید مرا خوشحال می کرد.

با خیال راحت از خود بپرسید که آیا از دنیا چیزی می خواهید که نمی تواند یا نمی تواند به شما بدهد؟ اگر هستید، ممکن است در مکان اشتباهی به دنبال سعادت خود باشید. به عنوان مثال، من شدیداً به ایجاد مشاغل شادتر اعتقاد دارم، اما دائماً به مردم توصیه می کنم که برای خوشبختی به شغل خاصی اعتماد نکنند. به همین ترتیب، نباید بپذیرید که تمام شادی شما می تواند از هر عشق، شی مادی یا فعالیتی ناشی شود. شما به یک رویکرد «پرتفولیو» نیاز دارید که بین ایمان یا فلسفه، خانواده، دوستی و کاری که در آن موفقیت خود را کسب می کنید و به دیگران خدمت می کنید، تعادل ایجاد کند.

4. بیشتر بدهید.

تحقیقات مدرسه بازرگانی INSEAD در فرانسه نشان می‌دهد افرادی که خود را قربانی شرایط می‌دانند در قبال آنها احساس مسئولیت نمی‌کنند. علاوه بر این، آنها احتمالاً خودشان قربانی می شوند و به افرادی که سعی در کمک به آنها دارند آسیب می رسانند. یکی از راه های شکستن این چرخه کمک به دیگران داوطلبانه و خیرخواهانه است. نه تنها خدمت به دیگران یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش شادی شماست. حفظ هر دو ایده مخالف که شما هم قربانی و هم کمک کننده هستید بسیار دشوار است.

اگر در محل کار تنها هستید، به دنبال کسی باشید که ممکن است رنج بکشد و همراهی خوبی داشته باشید. اگر با سلامتی خود دست و پنجه نرم می کنید، دیگرانی را که در یک قایق هستند پیدا کنید و به آنها گوش دلسوزانه و دست یاری بدهید. با بزرگ کردن دیگران، خود را بزرگ می کنید.

باوتیوس که یادآوری کرد ما که همه رنج می برند، یکی دو چیز در مورد مشکلات می دانیم. در واقع، او پس از متهم شدن به خیانت توسط پادشاه استروگوت، تئودوریک، کلماتی را که در بالا نقل کردم، از یک سلول زندان نوشت، در حالی که در انتظار اعدام در سال 524 بعد از میلاد بود – جنایتی که او احتمالاً گناهی نداشت، اما در نهایت به خاطر آن اعدام شد.

بوئتیوس نتوانست شرایط وحشتناک خود را تغییر دهد. با این حال، او توانست نگرش خود را نسبت به آنها تغییر دهد و کرد. او می نویسد: «آنقدر درست است که هیچ چیز بدبختی نیست، اما فکر کردن آن را چنین می کند، و بالعکس، هر طرفی اگر آرام رفتار کند خوشحال می شود.» پذیرفتن این موضوع و عمل به آن یکی از مهم ترین موارد است. اسرار بزرگ بهبود رفاه، اما نه لزوما راز. اگر بوئتیوس می تواند این کار را انجام دهد، شما نیز می توانید.


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر