مزایا، نوآوری ها و چالش های استفاده از فناوری در حمل و نقل

حمل و نقل از زمان معرفی فناوری به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

نوآوری هایی که نحوه جابجایی و حمل کالاها را از نقطه A به B تغییر می دهند، ایجاد شده اند و بسیاری از بخش ها از آنها سود زیادی می برند.

در سال 2018، 82 درصد از رزروهای سفر به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن های موبایل، اپلیکیشن های وب و صفحات وب انجام شده است. در سال‌های نه چندان دور، مردم مجبور بودند بلیط سفر خود را از قبل رزرو کنند تا ناامید نشوند.

طبق گزارش آژانس محیط زیست اروپا در سال 2019، 71.7 درصد از انتشار دی اکسید کربن ناشی از خودروهای دیزلی و سوختی است که بخش عمده ای از حمل و نقل جاده ای را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، خودروهای برقی در حین استفاده از وسایل نقلیه، دی اکسید کربن صفر تولید می کنند، اما مقدار قابل توجهی در طول تولید و ساخت باتری ها منتشر می شود. حتی در این زمان، آنها همچنان به کاهش انتشار دی اکسید کربن در محیط تا بیش از 20٪ کمک می کنند.

استارت‌آپ نیجریه‌ای لارا، یک صفحه وب جهت GPS است که به کاربران حمل‌ونقل عمومی مسیرهای مقصد را می‌دهد، مدت سفر، روش‌های حمل‌ونقل موجود در مناطق مختلف و نرخ‌ها/کرایه‌هایی را که متحمل می‌شوند را نشان می‌دهد.

برنامه‌های نقشه‌برداری جاده‌ای مانند tension dur، کاربران جاده‌ها را به داده‌هایی در مسیرهای جایگزین برای عبور و مرور و جلوگیری از ترافیک و کاهش زمان سفر مجهز می‌کنند.

برنامه‌های کاربردی مانند راه‌اندازی مینی‌کاب‌های برقی آفریقای جنوبی، Mellowcab، تقریباً جایگزین تاکسی‌های سنتی در خیابان‌ها شده‌اند.

همه اینها محصولات فناوری در تجارت حمل و نقل هستند. با این حال، یکی از مشکلات بخش حمل و نقل، پیچیدگی است.

بسیاری از استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل با سادگی شروع به فروش می‌کنند، اما در طول به‌روزرسانی‌ها، ویژگی‌های زیادی اضافه می‌کنند که تکمیل سفرهای کاربری خود را برای یک مصرف‌کننده آگاه غیر فناوری دشوار می‌کند.

نوآوری های فناوری در حمل و نقل
خدمات کرایه کابین، وسایل نقلیه الکتریکی و قطارهای برقی نوآوری‌های فناوری هستند که تقریباً هر روز از زندگی‌مان با آنها تعامل داریم، بیایید در مورد دیگرانی صحبت کنیم که احتمالاً نامشان را نشنیده‌ایم یا با آنها در تماس نیستیم.

فناوری تحویل هواپیماهای بدون سرنشین هوایی
پهپادها در ابتدا در قرن دوازدهم توسط ارتش برای انجام اهداف و ماموریت های بسیار کثیف برای انسان ساخته شدند. آنها در دهه 1920 برای هواپیماهای هدف از راه دور مورد استفاده قرار می گرفتند.

پرتاب یک پهپاد هدف duyenvietfashion، 6 ژوئن 1941
استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط فروشگاه‌های خرده‌فروشی روندی است که در طول همه‌گیری کووید-19 به‌طور نامحسوسی کاهش یافت، زیرا مردم به دنبال راه‌های نوآورانه برای حمل و نقل کالا با ممنوعیت رفت و آمد حضوری بودند.

امروزه شرکت هایی مانند آمازون و شرکت تجارت الکترونیک آفریقایی، جومیا، به دنبال امکانات و راه حل های لجستیکی هستند که ارائه می دهد.

پهپاد زیپ لاین

Zipline، یک شرکت پیک پهپاد که در کشورهای آفریقایی غنا، رواندا و نیجریه (به زودی) فعالیت می کند، اولین شرکتی بود که تحویل هواپیماهای بدون سرنشین را در آفریقا انجام داد.

با این حال، یک چیز، ما شاهد اتفاق افتادن در دیجیتالی شدن هستیم، عدم نیاز به نیروی انسانی زیادی برای فعالیت است.

درست مانند اینکه چگونه فین‌تک‌ها به تدریج بانکداران را از مشاغل خود حذف می‌کنند، امکان تحویل هواپیماهای بدون سرنشین نیز ممکن است منجر به تغییر شغل یا از دست دادن کل مشاغل توسط افرادی شود که معمولاً این تحویل‌ها را انجام می‌دهند.

وسایل نقلیه خودمختار

وسایل نقلیه خودران خودروهای خودرانی هستند که می توانند حمل و نقل را از نقطه A به B در حالت خلبان خودکار کامل کنند. عنصر سازنده این نوآوری، افزایش نرخ تصادفات جاده ای ناشی از عوامل انسانی است.

duyenvietfashion گوگل، سوپرکروز کادیلاک و بلوکروز فورد نمونه هایی از وسایل نقلیه هستند که ویژگی های خودران را ارائه می دهند.

کشورهای مختلف مانند ایالات متحده، آلمان، چین، ژاپن، کانادا، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، اسپانیا و فدراسیون روسیه به طور فعال از وسایل نقلیه خودران در جاده های خود استفاده می کنند و شرکت های تولیدی نیازهای مختلفی را در اولویت قرار می دهند: سرگرمی، ایمنی، راحتی، سلامتی. ، امنیت و فضای داخلی.

با این حال به نظر می رسد استفاده از وسایل نقلیه خودران در کشورهای آفریقایی دور از دسترس است. این ممکن است به دلیل تفاوت در علائم جاده‌ای، موانع جاده‌ای مانند دست اندازهای جاده‌ها، گذرگاه‌های جاده‌ای و غیره باشد که مخصوص جاده‌های آفریقا هستند.

فناوری در حمل و نقل همچنان مزایای متفاوتی را به کاربران متعدد خود ارائه می دهد.

این شامل افزایش دید برای مشاغل در مقیاس کوچک، افزایش نرخ پراکندگی کالا و کاهش هزینه پراکندگی برای صاحبان مشاغل در مقیاس بزرگ است.

برای کاربران عادی جاده، راحتی، ایمنی و امنیت، از جمله. تقریباً همه از نوآوری های فناوری در حمل و نقل سود می برند.

منابع: آخر أخبار التكنولوجيا

ایندکسر

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort uluslararası evden eve nakliyatpenetrasyon testiistanbul duşakabinhtml nullednulled themesmobil ödeme bozdurturkcell mobil ödeme bozdurmavodafone mobil ödeme bozdurmasportsurgeMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurmatavuk kesimhaneKamagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurma Vodafone Mobil Ödeme Bozdurma