جوآن دیدیون مایوس کننده ما بود

[ad_1]

در سال 1988، جوآن دیدیون به گروهی از خبرنگاران در باند فرودگاه سن دیگو پیوست تا شاهد نگارش اولین پیش نویس تاریخ باشد. روزنامه نگاران دور هم از مایکل دوکاکیس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری عقب افتادند. او خبرنگاران را دنبال کرد. دیدیون مشاهده کرد که یک توپ بیسبال بدست می آید، یکی از کارکنان توپ را به سمت نامزد پرتاب می کند، او آن را به عقب پرتاب می کند – و در حالی که دوربین ها مطیعانه از مبادله فیلم می گیرند. او تماشا کرد که سالن بدنسازی ریاست جمهوری با رضایت رسانه ملی خود را به عنوان ورزش گرایی بازتعریف می کند – زیرا افسانه هایی که احساس قدرت سیاسی آمریکایی ها را شکل می دهند و محدود می کنند در زمان واقعی تولید می شوند. او این لحظه را در مقاله ای مستند می کند که در نقد کتاب نیویورک. عنوان “بیسبال خودی” بود و از آن زمان، مانند بسیاری از مقالات دیدیون، آنقدر مورد تقلید قرار گرفت که به راحتی می توان از نوآوری های آن چشم پوشی کرد. اما این قطعه منحصر به فرد و تکان دهنده بود: نمایه جمعی، همانطور که او می نویسد، “آن تعداد انگشت شماری از خودی ها که سال به سال داستان زندگی عمومی را اختراع می کنند.”

دیدیون امروز در سن 87 سالگی درگذشت، که هنوز یکی از نویسندگان مورد بحث و تحسین آن زمان بود. با فکر کردن در مورد کارهای گسترده او – مقاله ها، رمان ها، خاطرات، نقدها، که هرکدام دارای منحنی ها و اندام های خاص خود هستند – من مدام به Insider Baseball بازمی گردم زیرا چیزی بسیار ضروری برای رویکرد او را نشان می دهد. او راویی بود که اسطوره شناسی را رد می کرد. او نمی‌توانست صبر کند تا پابلومی که در بازار پرشتاب آمریکا فروخته می‌شد: کفش، شایستگی، رستگاری. در عوض، رایج ترین موضوع او آنتروپی بود. و دومین موضوع رایج او غم و اندوه بود. او دنیایی را که بود تماشا کرد، حتی در حالی که برای جهانی که می‌توانست عزادار بود.

خط اول آلبوم سفید، شرح جزئی خودزندگی نامه دیدیون از لس آنجلس در دهه 1960، می گوید: “ما داستان می گوییم تا زندگی کنیم.” چیزی که گاهی فراموش می شود، سلسله خطوطی است که در پی می آید. او در بخشی از این نامه نوشت: «ما آنچه را که می‌بینیم تفسیر می‌کنیم، از بین بسیاری از انتخاب‌ها، کسی را انتخاب می‌کنیم که بیشترین کار را می‌کند. ما به طور کامل زندگی می کنیم، به خصوص اگر نویسنده باشیم، با تحمیل یک خط روایی بر تصاویر مختلف، با «ایده هایی» که با آنها آموخته ایم فانتاسماگوریای در حال تغییر را که تجربه واقعی ماست، منجمد کنیم.»

خوانندگان امروز ممکن است از این همه ارزیابی های تند که از طرف آنها انجام می شود آزرده خاطر شوند: اینجا دقیقا “ما” کی هستیم؟ اما میل مردم به درک دنیا یک اغواگری در سطح گونه است. عطش ما برای تاریخ ابتدایی و در نتیجه اجتناب ناپذیر است. کار دیدیون ممکن است به راحتی رمانتیک شود – من سخنرانی او را خواندم که در جوانی به مقاله “چرا می نویسم” تبدیل شد، و روایت او از جهان به عنوان مجموعه ای از نقاشی های “درخشنده بر لبه ها” هنوز لطافت قدیمی را تداعی می کند. – اما پروژه او به وضوح ضد رمانتیک بود. به خودش نگاه کرد، بله. او “برای عزت نفس” و “خداحافظ با همه اینها” و “برای نگه داشتن یک دفترچه” و آثار دیگری نوشت که امروزه گاهی به عنوان خرد ابریشم بازیافت می شوند. اما حتی در نوشته های احساسی تر او، احساسات خود پایان داستان های او نبود. آنها آغاز بودند. نقطه داده خودش بود.

خونسردی او ظرفیتی دو چندان داشت. در یک عکس پرتره او را به عنوان یک زن جوان در حال ژست گرفتن در مقابل این کوروت استینگری ببینید، سیگارش از انگشتانش آویزان است، صورتش در حالتی بی حس یخ زده است. اما او خونسردی را به سمت درون هدایت کرد. او برداشت های خود را با رواقی گری یک دانشمند زیر سوال برد. می توان گفت که او یک مدرنیست نامناسب بود. او هنر خود را تا حدی با بازنویسی داستان های همینگوی بر روی ماشین تحریر خود آموخت و سعی کرد تاندون های خود را با ریتم ها و آریتمی های او آموزش دهد. او امکاناتی را که زبان می‌تواند انجام دهد را گسترش داد، نه تنها در تکنیک‌های داستانی که در ادبیات مستند، روزنامه‌نگاری جدید به کار می‌رود، بلکه به معنای جدی‌تر: کلمات او گیر کرده، سوراخ شده و مشخص شده‌اند. خارش دارند درد می کنند. کار او قدرتی را که داستان ها برای شکل دادن به واقعیت دارند، تشخیص می دهد. بنابراین حساسیت او نیز کاملاً پست مدرن بود. او در دقت بالینی نثر خود، صمیمیت سلولی داستان را به تصویر می‌کشد، احتباسی که ممکن است بر بافت‌های نرم قلب انسان داشته باشد. اما همچنین به خوانندگان دستور می دهد که با «تحمیل خط روایی» مخالفت کنند. او به خودش شک داشت و می خواست ما به او شک کنیم. وقتی او درباره داستان هایی که برای زندگی به یکدیگر می گوییم صحبت کرد، اظهارات تلخی نکرد. او کیفرخواست تنظیم کرد.

این برند رئالیسم فرسوده – این سرخوردگی سرگردان از داستان‌هایی که ادعا می‌کنند حقایق متعالی هستند – بخشی از دلیلی است که کار او برای چندین دهه بسیار فوری باقی مانده است. خوش بینی، تجدید پذیرترین منابع آمریکا، می تواند مردم را به همان راحتی که از آنها حمایت می کند، در هم بکوبد. دیدیون با نگاه یک انسان شناس و تخیل یک هنرمند، ناامیدی ها و ناامیدی ها را ثبت می کند – رویاها، چه سریع و چه مرده. او نام تاسف و اندوه خود را برای جاده هایی که دست نخورده رها کرده بود گذاشت. غم و اندوه خود را بررسی کرد. او همچنین غم و اندوه دیگران را بررسی می کند. او درباره کالیفرنیا، محل تولد و خانه انتخابی‌اش می‌نویسد، به‌عنوان غبارآلود و اغلب خیره‌کننده، نوشته‌هایش مکانی را به چالش می‌کشد که تقریباً همه چیز، رویاها، ماشین‌ها، خانه‌ها و مردم را می‌توان یکبار مصرف کرد. شخصیت های او می گویند که مطمئناً چیز بهتری انتظار می رود، زیرا این همان خطی است که به آنها گفته شده است. آنچه را که دارند دور می اندازند تا جایی برای چیزی که نمی خواهند باز کنند.

نوشته دیدیون سینمایی است، نه به این دلیل که گسترده یا حماسی است – برعکس، قطعه معمولی نثر دیدیون از نظر دقت خاردار است – بلکه به این دلیل که کلمات آن از دستور زبان فیلم مطلع هستند. دیدیون مدتی در هالیوود زندگی کرد. کار او نیز در هالیوود زندگی می کند. او برای حرکت از یک لحظه به لحظه دیگر از پرش استفاده می کرد. او همیشه در خلق و خوی برای کادربندی صحنه ها بود. نگاهش را به سمت دوربین چرخاند. گزارش‌های هیجان‌انگیز او گاهی اوقات ترسناک خوانده می‌شود. در کتاب او جنوب و غرب: از یک دفترچه یادداشت، او به مردی اشاره کرد که زمانی با او قرار گذاشته بود. او گفت: «ما چندین سال با هم زندگی کردیم، و فکر می‌کنم زمانی که یک بار سعی کردم او را با چاقوی آشپزخانه بکشم، بهتر با هم کنار آمدیم.» که در پایین رفتن به بیت لحم، دیدیون در مورد زنی می نویسد که شوهرش – تصادفاً یا نه، زیرا بعضی چیزها را نمی توان به طور کامل شناخت – در آتش سوزی خشمگین ماشین جان باخت. او دختر 5 ساله ای را در Hate-Ashbury تماشا می کند که مادرش به او ال اس دی داده است. پوسیدگی را احشایی کرد. او می‌نویسد: «نوجوانان از شهری به شهر دیگر می‌رفتند و هم گذشته و هم آینده را رد می‌کردند، زیرا مارها پوست خود را می‌ریختند، کودکانی که هرگز آموزش‌دیدند و هرگز بازی‌هایی را که جامعه را در کنار هم نگه می‌داشت، یاد نگرفتند».

این Didion مناسب برای اینستاگرام نیست، Didion با نقل قول های انتخاب شده و نمادهای مارک و یک ژاکت 1200 دلاری. روزنامه نگار دیدیون این اصطلاح را ابداع کرد سیاست رویایی و چه کسی اصرار داشت که جهان را همانطور که هست ببیند. یک انتقاد رایج و منصفانه از دیدیون این است که خونسردی او گاهی اوقات به سردی محدود می شود. که در مرکز دوام نخواهد آوردمستندی درباره دیدیون به کارگردانی برادرزاده‌اش گریفین دان، دان از او درباره صحنه‌ای در هایت می‌پرسد که به عنوان نثر پوینتیلیستی دوباره بسته‌بندی می‌شود و به معروف شدن او کمک می‌کند: سوزان ۵ ساله، در اتاق نشیمنش روی زمین نشسته، کوچک و آسیب پذیر و سکندری از اسید. دان تعجب کرد که شاهد بودن چگونه بود؟ ممکن است کسی فکر کند که اهل نیویورک ربکا مید، نویسنده پیشنهاد کرد که دیدیون به عنوان یک انسان پاسخ دهد – وحشتی را که احساس می‌کرد، یا اصرار برای تماس با آمبولانس، یا معطوف کردن افکارش به دختر کوچکش را توصیف کرد. در عوض، دیدیون، ناظر حذف شده، چاقو را می کوبد: دیدیون می گوید: «بگذار بهت بگویم». “طلا بود.”

این خط بیانیه دیدیون در چرا می نویسم را به یاد می آورد که نوشتن با فواصل و پایان های او «تاکتیک یک قلدر مخفی است». دیدیان در این مرحله سوزان را نه به عنوان یک کودک نیازمند کمک، بلکه به عنوان ایده ای که نیاز به بیان دارد دید. او در پیشگفتار خود نوشت: «این اولین باری بود که به طور مستقیم و قاطعانه با شواهد اتمیزه شدن، مدرکی که همه چیز در حال فروپاشی است، برخورد کردم. پایین رفتن به بیت لحم.

امروزه دیدیون اغلب با “من” مرتبط است – ضمیر خاطرات، طوفان عاشقانه، از خودش. او در کتاب «چرا می نویسم» می نویسد: «من کاملاً می نویسم تا بفهمم چه فکر می کنم، چه می بینم، چه می بینم و چه معنایی دارد. اما، مثل همیشه، چیزهای بیشتری در تاریخ وجود دارد. (عنوان جدیدترین مجموعه مقالات دیدیون عمیقاً کنایه آمیز و همچنین کاملاً مناسب است: بگذارید به شما بگویم منظورم چیست. او به شما خواهد گفت. اما او به طور کامل به شما خواهد گفت.) بقیه مقاله توضیح می دهد که دیدیون به چه معناست. او از طرف خودش صحبت نمی کند تا دنیا را کنار بگذارد. او به سادگی اعتراف می کند که جهان همیشه از خود عبور خواهد کرد.

نفر اول می تواند تحسین آمیز باشد. می تواند کنجکاو باشد و فقط بر شکاف ها و برجستگی های روان تمرکز کند. اما «خود» دیدیون تحلیلی است. او با سرعتی شگفت‌انگیز انتظار داشت که بحث‌هایی که هنوز روزنامه‌نگاری آمریکایی را شکل می‌دهند، از جمله این فرض طبقه حاکم او مبنی بر اینکه عینیت – قضاوت مبتنی بر قانون درباره واقعیت – ممکن است. دیدیون مدتهاست که با همه اینها خداحافظی کرده است. داستان‌های او به‌عنوان مدیتیشن در مورد سؤالاتی که به طور فزاینده‌ای فوری می‌شوند دو چندان شده‌اند: چگونه می‌توان حق گفتن داستان را به دست آورد؟ نویسنده در مورد خودافشایی چه چیزی به خواننده خود مدیون است؟ گفتن داستان های چه کسی منصفانه است؟ دیدیون در مقاله خود “در جزایر” به خواننده اجازه می دهد تا این واقعیت را درک کند که او و همسرش جان گریگوری دان به جای طلاق به هاوایی رفتند. او می نویسد: «این را نه به عنوان یک مکاشفه بیهوده به شما می گویم، بلکه به این دلیل که می خواهم همانطور که از من می خوانید بدانید دقیقاً من کی هستم و کجا هستم و چه چیزی در ذهن دارم. می‌خواهم بدانید دقیقاً چه چیزی به دست می‌آورید.»

این همان “من” است، تیز، واضح و صریح. این همان «من» است که با خواننده برابری می‌کند: نوشته‌های دیدیون در منشور امتیازات فراوان او شکسته می‌شوند و او نیازی به تظاهر به خلاف آن نمی‌بیند. اما خود اوست که احساسات گرایی را در لحظه کنونی آمریکا رد می کند. من آنرا حس میکنم اکنون این فعل پیش فرض در نقد ادبی است. دونالد ترامپ جنبش سیاسی خود را از مجموعه ای از خشم های پیش ساخته بنا کرد. مدل‌های کسب‌وکار چندین شرکت قدرتمند کشور بر خشم، خشم و بی‌اعتماد نگه داشتن آمریکایی‌ها متکی است. ما در عصر احساسات بد زندگی می کنیم. ما در دوران اعصاب پاره شده و داستان های پاره شده زندگی می کنیم. ما در روزگاری زندگی می کنیم که عوامل اتصال قدیمی ما در هوای سمی ما حل می شوند. دیدیون دید که دارد می آید. او عزادار چیزی بود که از دست می رفت. او حتی در سرزمین رویاهای طلایی می دانست که همه چیز از هم خواهد پاشید.

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum penetrasyon testiistanbul duşakabinsu tesisatçısımarmaris escorthtml nullednulled themesmobil ödeme bozdurturkcell mobil ödeme bozdurmavodafone mobil ödeme bozdurmayabancı dizi izle