جنبش هنری که هیولا را در آغوش گرفت

[ad_1]

امروزه حضور در اینترنت به معنای رویارویی با تصاویر نگران کننده – از جنگ، تغییرات آب و هوا، بحران های بشردوستانه است. تصاویر عجیب و غریب نیز ظاهر می شود. یک الگوریتم یوتیوب به من می دهد، برای مثال، ویدیوهایی از یک جوش یا یک سری ویدیو که در آن مردان جوان چسب می خورند. اگر تجارب حسی مضطرب در زندگی روزمره فراوان است، چرا برویم و دنبال بیشتر بگردیم؟ این سوال را می‌توان برای بازدیدکنندگان موزه متروپولیتن سوررئالیسم فراتر از مرزها مطرح کرد، نمایشی که مملو از نمایش‌های وحشتناک تحولات سیاسی و وحشت خصوصی است، اما همچنین با نمایش‌های هیجان‌انگیز عجیب و غریب و زیبا از تخیل.

نمایشگاه مت با هدف نشان دادن دیدگاهی غیر زمان‌شناسی و غیرجغرافیایی از سوررئالیسم است که پس از تأسیس رسمی آن در پاریس در سال 1924 و گسترش جهانی در قرن بیستم به یک پدیده زیبایی‌شناختی فراملی تبدیل شد. بنیانگذار آن، آندره برتون، سورئالیسم را به عنوان «اتوماتیسم روانی» محض تعریف می کند – که در آن هوی و هوس های ناخودآگاه هنرمند هنر آنها را هدایت می کند. هنرمندان از تکنیک‌های سورئال برای پردازش شیاطین، چه درونی و چه بیرونی، و همچنین برای به چالش کشیدن تفکر مرسوم استفاده کردند (مثلاً. واقعا پیپ، همانطور که رنه ماگریت معروف پرسید؟) و برای بیان فانتزی های آزادی هنری یا سیاسی. ایده تحت تأثیر فروید این بود که هنرمندان با باز کردن قفل ناخودآگاه می‌توانند استقلال دنیای درونی خود و بینندگانشان را اثبات کنند. ناسازگاری رادیکال یک اصل محوری بود که باعث شد برخی از هنرمندان از فرم برای به چالش کشیدن فشارها و محدودیت های رژیم های سرکوبگر استفاده کنند.

هنرمند موزامبیکی Malangatana Ngvenya (به طور حرفه ای به عنوان Malangatana شناخته می شود) سنت سورئال را به این روش اقتباس کرد. در دهه 1960، زمانی که مالانگاتانا درگیر جنگ طولانی موزامبیک برای استقلال از پرتغال بود، لمس سوررئال حیاتی بود – این امکان را به تصاویر او می داد که به طور خوانا وحشیانه و بدون خاص بودن (شاید مجرمانه) باشند. در Met، یک اثر بدون عنوان از سال 1967 شامل یک بسته فشرده از حیوانات روشن و وحشی و خیال انگیز است. شخصیت مرکزی زنده زنده خورده می شود، خون از سینه اش می چکد، چشمانش از وحشت باز می شود. به نظر می رسد صداهای جنون غذایی در حال گسترش است. به نظر می‌رسد که این چهره‌ها در فضای زندان جهنمی قرار دارند – مناسب، زیرا خود مالانگاتانا تنها چهار سال قبل به دلیل فعالیت انقلابی دستگیر شده بود.

با این حال، مانند هر هنر خوب، تصویر به طور گسترده ای قابل درک است. این می‌تواند نشان دهنده خشونت استثمارگرانه استعمارگران پرتغالی، تشنه بی‌رحمانه قدرت، یا وضعیت روانی موزامبیک‌هایی باشد که به جنگ با ستمگران خود سوق داده شدند (همانطور که مالانگاتانا در مصاحبه‌ای در سال 2007 در جریان مبارزات استقلال گفت، موزامبیک‌ها راهی برای خروج نداشتند) . خوانش های مختلف این چهره های وحشی بر سوررئالیسم اثر می افزاید. درد در تصویر فراتر از مشخصات زمان و مکان خود است. به سطح کهن الگو می رسد و طیف وسیع تری از خشونت و اضطراب را نشان می دهد. اگر کسی با این شیاطین خویشاوندی باورنکردنی احساس کند، این دقیقاً همان نوع سوررئالیسم قراردادی است که اجازه می دهد.

با این حال، شکل می تواند جذاب باشد، حتی زمانی که عصبی است، همانطور که در مورد هنرمند پورتوریکویی فرانسیس دل واله وجود دارد. جنگجو و ابوالهول (جنگجو و ابوالهول)، مشرف به مالانگاتانا. نقاشی دل واله در سال 1957 باعث خنده من می شود. در آن، یک پیکره عظیم از ابوالهول ها نه تنها کمی از نظر جنسی روی چیزی که شبیه منظره مصری پس از آخرالزمان است، زانو زده است. ابوالهول عروسک های یک جنگجوی خمیده و چمباتمه زده را می سازد که ظاهراً به تازگی ساخته شده است تا سر خود را به خاک بکوبد. تصویر گیج کننده است، به طرز عجیبی الهی. اشکال آن به طرز مقاومت ناپذیری مایع است. ابوالهول عظیم هم جنینی و هم آینده نگر به نظر می رسد، و سر ویران شده جنگجو – دسته ای صورتی روشن – شبیه جفت درهم به نظر می رسد. اما وحشت به آرامی از طریق رنگ ضخیم و درخشان دل واله انجام می شود. اندام های مرواریدی یادآور تک شاخ ها، پری ها هستند. نرمی این بافت ها، همراه با ژست ظالمانه ابوالهول، تصویر را به یک معمای اسرارآمیز اما فریبنده تبدیل می کند. دل واله جذابیت انحرافی رویارویی با گیج کننده ها را آشکار می کند.

رنه ماگریت، لو ویول (تجاوز)، 1934
تجاوز جنسی (“تجاوز جنسی”)، اثر رنه ماگریت، 1934، مجموعه منیل، هیوستون (ویکی آرت)

شاید گیج کننده ترین و سرگرم کننده ترین تصویر در سوررئالیسم، نقاشی ماگریت در سال 1934 باشد. تجاوز جنسی (“تجاوز جنسی”)، به طور دائم در مجموعه هیوستون منیل ذخیره می شود. مثل مالاگاتان بدون عنوان، قدرت ایجاد مزاحمت دارد و در عین حال، مانند کار دل واله، حس عجیبی از شادی را برمی انگیزد. تجاوز جنسی نوعی پرتره فیگوراتیو است – به جز با سینه های برهنه به جای چشم، ناف به جای بینی و فاق با موهای درخشان، جایی که دهان قرار خواهد گرفت. این قسمت‌ها که به دست دقیق ماگریت سپرده می‌شوند، چنان گویا می‌شوند که به نظر می‌رسد نوک سینه‌ها سفت می‌شوند، ناف نفس می‌کشد. sex انگار لبخند می زند اگر بیننده بخندد، نه تنها به سرزندگی ناگهانی این ویژگی ها می خندد. در عوض، آنها همچنین می توانند با یک سنتز ناهنجار مطابقت داشته باشند: پوچ بودن تصویر، همراه با خشونت بیانی عنوان، و جدیت کامل روش ترسیم. که در تجاوز جنسی، هر حرکت قلم مو با دقت انجام می شود که منجر به بی حرکتی شدید می شود که یادآور مونالیزا.

توانایی خندیدن در حین تماشای این نوع آثار، کلید دسیسه های سوررئالیسم است – تا ما را وادار کند کارهایی را انجام دهیم و احساس کنیم که نمی دانستیم می توانیم انجام دهیم یا احساس کنیم. تجربه سؤالاتی را برمی‌انگیزد: اگر نوک سینه‌ها می‌توانند ناگهان پلک بزنند، ببینند، قضاوت کنند، احساسات را احساس کنند – اگر تمام قسمت‌های بدن روی لبه انیمیشن تاب بخورند – وقتی آنها را لمس می‌کنیم واقعاً چه می‌کنیم؟ چقدر بیشتر ▼ آیا هر تخلفی خشونت آمیز است؟

ماگریت آزادانه از توانایی سوررئالیسم برای رنج کشیدن استفاده می کند. او یک بار به فروشنده آثار هنری خود گفت: «نقاشی که واقعاً زنده است، باید بیننده احساس بدی کند. در واقع، در نمایش Met، این نمای طولانی از اشکال بیومورفیک و اندام‌های به هم ریخته می‌تواند آزاردهنده باشد. و اگرچه بسیاری از مورخان هنر بر این باورند که سوررئالیسم به پایان رسیده است – اغلب با نقل تاریخ های مختلف از نیمه دوم قرن بیستم – میراث آن، یا حداقل ناراحتی که ایجاد می کند، همچنان در حال تکامل است.

قبل از نمایش Met، آخرین تجربه من از این تجربیات ناراحت کننده، تصادفاً شامل برخورد دیگری با تصاویر سینه و چشم بود. آوریل گذشته، در ساتبی در نیویورک، به گوشه ای پیچیدم و با هنرمند آمریکایی کنیایی تبار Wangechi Mutu روبرو شدم. بافت شناسی کلاس های مختلف تومورهای رحمی (2005). این اثر شامل 12 کلاژ با الهام از سورئالیسم است که در آنها نمودارهای تشریحی با تصاویری از مد، صفحاتی از کتاب‌های مربوط به هنر آفریقا و عکس‌های گرفته شده از جغرافیای ملیتشکیل چهره های زن تحریف شده در یک مورد، سینه های چرب از افتادگی چشم بیرون می ریزند. در یک زانوی خم شده دیگر تبدیل به بینی گوشتی می شود. در واژن دیگر، یک سوم بالایی صورت زن خفه می شود و چشمان نقابدار او مانند کیست های مقعر پلک می زند. به عبارت دیگر، هرج و مرج بصری.

استفاده Mutu از تصاویر چند لایه نشان دهنده تجربه رگبار مانند دنیای دیجیتال است. به نظر می رسد همه چیز در کلاژها یکباره اتفاق می افتد. برای پردازش کار، باید سرعت هر چهره را کم کرد و رمزگشایی کرد، تا با هر کات با شک برخورد کرد. نتیجه، به طور متناقض، این است که کلاژها به طرز شگفت انگیزی شفاف به نظر می رسند. در یک مورد، چیزی که شبیه یک روباه رازیانه وارونه است که بین بینی و لب بالایی یکی از همسران موتو نشسته است: من هرگز با حس پرسشگری شدیدتر به حیوانی نزدیک نشده ام. هنرمند ظاهراً روی درک سریع بصری من مکث کرد و اجزاء را هم به صورت جداگانه و هم به عنوان یک مجموعه اختصاصی به من نشان داد.

موتو تنها هنرمند معاصری نیست که از رگ سورئال حمایت می کند. به عنوان مثال، جولیانا هاکستبل، هنرمند آمریکایی، در نقش یک گاو شیطون جنسی قرار گرفته است گاو 1 (2019). حالت متواضع کمی یادآور ابوالهول دل واله و همچنین ارتعاشات صورتی گچی و تکنو رنگ یک اسب شاخدار است. در اینجا صورت گاو متعلق به خود هنرمند است. در حالی که مدفوع می کند، نه خجالت، بلکه یک دعوت جنسی خسته را ابراز می کند. Huxtable از خود تبلیغی تقلید می کند که در رسانه های اجتماعی پرورش داده می شود. با این حال، او هم آگاه تر است و هم خود را تحقیر می کند. به همین ترتیب، ج پیش غذا (2017)، هنرمند فرانسوی جولی کورتیس انگشتی برش خورده (و به طرز بی عیب و نقصی حفظ شده) روی برنج سوشی در تحریف شوم طبع میگو می گذارد. همانطور که در کار Huxtable، بدنه انتخاب شده دوباره بسته بندی شده و بسیار شفاف است. سوشی با انگشتان بریده شده می پرسد: خوشمزه به نظر نمیرسم؟ و پاسخ عجیب استبله، شما این کار را به نحوی انجام می دهید.

در قرن بیست و یکم، سوررئالیسم ممکن است دیگر جنبش غالب در دنیای هنر نباشد، اما موقعیت منحصربه‌فردی دارد تا همسان سازی آنچه را که در غیر این صورت آشنا می‌شویم کم کند. سوررئالیسم در پیچاندن تصاویر روزمره به هیولا یا صرفاً با هوس و هوس آنها، وضوح جدیدی از دید را ارائه می دهد. این آثار هنری از ما می خواهند که به طور فعال آنچه را که می بینیم پردازش کنیم. که ما از خیره شدن به تصاویر دست برداریم و شروع به پرسش از آنها کنیم. اگر سوررئالیسم امروزی کمی احساس بدی به ما می دهد، می دانیم که کار می کند.

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum penetrasyon testibuy instagram followersistanbul duşakabinsu tesisatçısımarmaris escorthtml nullednulled themesmobil ödeme bozdurturkcell mobil ödeme bozdurmavodafone mobil ödeme bozdurmayabancı dizi izleMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite Çevirme1xbet