تاریخ ناتمام برده داری محلی در آمریکا


Eمسافران پیشرو در غرب آمریکا، تقریباً در هر کجا که می‌رفتند، با افراد غیرآزاد ملاقات می‌کردند: در مزرعه‌ها و مزارع، در معادن و خانه‌های شخصی، و حتی در بازار آزاد، که مانند هر کالای قابل مبادله دیگری مبادله می‌شد. برخلاف مزارع جنوبی، این مردان، زنان و کودکان عمدتاً آمریکایی آفریقایی تبار نبودند. اکثرا هندی هستند ده ها هزار نفر از مردم بومی در اواسط قرن نوزدهم در غرب ایالات متحده به عنوان برده کار می کردند.

علیرغم تأثیر طاقت فرسا و پایدار بر بسیاری از جوامع محلی، برده داری بومی تا حد زیادی از گفت و گوی جاری در مورد برده داری آمریکا و میراث آن فرار کرده است. شاید این به خاطر این واقعیت است که برده‌داری هندی اشکال مختلفی دارد – اجاره زندانیان، بدهی‌ها، برده‌داری کودکان، تجارت اسیر – که طبقه‌بندی آن را دشوار می‌کند، به ویژه در مقایسه با برده‌داری چند نسلی و وحشیانه اموال منقول در جنوب. یافتن شواهد برده داری بومی نیز دشوارتر است. بسیاری از مردم محلی در پشت درهای بسته در مرزهای دور کار می کردند، نه در مزارع بزرگ در نور کامل آفتاب جنوب.

با این حال، این داستان – آنچه مورخ آندرس رزندز آن را “بردگی دیگر” می نامد – بسیار مهم است، به ویژه زمانی که آمریکایی ها میراث استثمار را زیر سوال می برند و متعجب می شوند که چه چیزی و به چه کسی آن را مدیون هستند. برده داری آمریکا به تنهایی «نهاد ویژه» جنوب نبود. این یک رژیم فرا قاره ای بود. و انواع و اقسام مردم در آغوش بی رحمانه او گرفتار شدند.

nنه اروپایی ها و نه انگلیسی-آمریکایی ها نهاد برده داری محلی را در جایی که در نهایت به جنوب غربی ایالات متحده تبدیل شد اختراع کرد. مدتها قبل از ظهور استعمارگران سفیدپوست، یورش قبایل رقیب و تجارت اسیران آنها در اقتصاد سیاسی هند منطقه مرکزی بود.

استعمارگران سفید این تجارت را تسریع و گسترش دادند. معادن پرسود نقره اسپانیا در مکزیک مستعمره سیاهان و بردگان محلی را می بلعید. در همین حال، کشیشان فرانسیسکن از سیستم تبلیغی کالیفرنیای اسپانیا که در اواخر دهه 1700 تأسیس شد، مردم محلی را مجبور به کار در زمین های کلیسا کردند یا با ضرب و شتم شدید مواجه شدند. هنگامی که ایالات متحده در سال 1848 بیش از نیم میلیون مایل مربع از قلمرو غربی را از مکزیک تصرف کرد، استعمارگران آمریکایی بردگی جمعیت بومی و سود حاصل از آن را پذیرفتند.

یک سال بعد، هزاران معدنچی جاه طلب شروع به هجوم به سمت طلایی کالیفرنیا – و به وطن مردم محلی کردند. شکارچیان برده به جوامع محلی حمله می کنند و اسیران خود را برای حفاری طلا به مکان هایی می برند. در آنجا معدنچیان سرخپوستان کالیفرنیا را بدون مجازات خریدند، فروختند و کشتند. هجوم طلا سرآغاز چیزی است که مورخان مدرن به درستی آن را نسل کشی سرخپوستان کالیفرنیا می دانند، با کاهش جمعیت بومی از حدود 150000 نفر در اواخر دهه 1840 به 30000 تقریباً دو دهه بعد.

کالیفرنیا به تنهایی یک ایالت آزاد بود. در اواسط دهه 1850، سفیدپوستان جنوبی حدود 500 تا 1500 سیاهپوست برده را به کشور فرستادند – عمدتاً برای کار در معدن طلا – علیرغم ممنوعیت قانون اساسی برای برده داری در آنجا. سرخپوستان کالیفرنیا برای کسانی که نمی توانستند بردگان سیاه پوست را با خود بیاورند یا نمی توانستند یک جایگزین به راحتی در دسترس باشند. یک پیوند در تنسی به نام Cave Johnson Couts مزرعه ای بزرگ در نزدیکی سن دیگو در دهه 1850 ایجاد کرد که توسط بیش از دوجین کارگر اجباری اداره می شد. بازدیدکنندگان اظهار نظر کردند که “همه چیز برای [Couts’s estate] به نظر می‌رسید که خانه یک کشاورز ثروتمند جنوبی باشد، با این تفاوت که نیروی کار او بیشتر محلی بودند، نه سیاه‌پوست.

برده داری بومی به شرایط شهری بیشتر گسترش یافت. به گفته یکی از ناظران محلی، لس آنجلس نیز مانند نیواورلئان، “بازار برده فروشی” خود را داشت. اما بر خلاف معادل جنوبی آن، او می نویسد: «یک برده در لس آنجلس پنجاه و دو بار در سال در حالی که زنده بود فروخته می شد، که معمولاً از یک، دو یا سه سال تجاوز نمی کرد.» تقریباً به مدت دو دهه، تقریباً هر آخر هفته، مردم محلی در لس آنجلس به اتهامات بی‌پایه ولگردی جمع می‌شدند، در محوطه‌ای در فضای باز جمع می‌شدند و سپس به مدت یک هفته در حراجی به بالاترین قیمت فروخته می‌شدند. اگر اصلاً دستمزد دریافت می‌کردند، معمولاً در نوشیدنی‌های قوی استفاده می‌کردند، که اجازه می‌دهد به محض رهاسازی، روند دوباره شروع شود. مغازه برده فروشی – دومین منبع مهم درآمد شهرداری شهر در دهه 1850 – در روبروی خیابان جایی که تالار شهر در حال حاضر قرار دارد قرار داشت.

اکثر کارگران اجباری محلی در کالیفرنیا کودکان هستند. قانون حمایت از دولت و هند که در سال 1850 به تصویب رسید، تعدادی از شیوه های کار غیر رایگان را قانونی کرد. طبق قانون، سرپرستان خانوارهای انگلیسی و اسپانیایی می‌توانند کودکان محلی را از خانواده‌های خود بگیرند و تا زمانی که به سن بلوغ برسند یا بمیرند، از آنها به عنوان خدمتکار بدون مزد استفاده کنند. خواهان فقط باید «دوست» کودک را به دادگاه می برد، دوستش را تأیید می کرد که والدین قادر به بزرگ کردن کودک نیستند و سپس درخواست سرپرستی قانونی می کرد. اینکه چه کسی واجد شرایط دوستی باشد به تشخیص دادگاه واگذار شد.

جای تعجب نیست که قانون، آدم ربایی گسترده را تشویق می کرد. مهاجمان برده به جوامع محلی یورش بردند، سالمندان را کشتند و یتیمان خود را به مستعمره نشینان کالیفرنیا فروختند. از آنجایی که سرخپوستان کالیفرنیا از شهادت علیه سفیدپوستان در دادگاه منع شده بودند، چنین حملاتی بدون مجازات باقی ماندند.

تقریباً 20000 سرخپوست کالیفرنیا در طول دوران پیش از جنگ در ایالت های مختلف برده داری نگهداری می شدند. هزاران مورد دیگر را می توان در همسایه یوتا و نیومکزیکو یافت.

در سال 1852، یوتا اقدامی مشابه قانون کالیفرنیا در مورد برده‌داری کودکان هندی با نامی به همان اندازه گمراه‌کننده تصویب کرد. قانون کمک به بردگان و زندانیان هند به سفیدپوستان یوتا اجازه می‌دهد تا حداکثر 20 سال کودکان هندی را برای “فرزندخواندگی” در خانواده خود خریداری کنند. بچه ها برای پرداخت بهای خرید خود کار می کردند و در عین حال غذا، پوشاک و آموزش های دینی دریافت می کردند. تقریباً 60 درصد از فرزندخواندگان بومی در اوایل دهه 20 زندگی خود مردند. آنهایی که جان سالم به در بردند و آزاد شدند، معمولاً خود را در سرزمین خود غریبه می دیدند، نه اعضای کامل قبیله اصلی خود و نه جامعه سفیدپوستی که در آن بزرگ شده بودند.

با وجود ماهیت اجباری اش، اقدام یوتا بر اساس استانداردهای جنوب غربی نسبتاً انسانی بود، جایی که یورش بردگان هم رایج و هم سودآور بود. بردگان مکزیکی جدید و محلی زنان و کودکان را به اسارت می گرفتند (آنها معمولاً مردان را می کشتند) و آنها را در بازار مرزی معامله می کردند. پسران تا 100 دلار فروخته می شوند، در حالی که دختران معمولاً دو برابر بیشتر فروخته می شوند.

بسیاری از این اسیران و فرزندانشان در یک دایره باطل بدهی گرفتار شده اند که در آن یک دهقان اسیر یا بدهکار در ازای دریافت دستمزدی که به سختی هزینه اولیه زندگی را پوشش می دهد، خود را به صاحب زمین جدید مکزیکی متعهد می کند. تمام اجناس باید از یک مغازه محلی خریداری می شد که معمولاً توسط مالک زمین کنترل می شد و در نتیجه بدهی های دهقان را عمیق تر می کرد. نتیجه نهایی یک عمر بدهی و در نتیجه یک عمر بردگی بود. و از آنجایی که این بدهی می‌توانست به فرزندان کسی منتقل شود، بردگی بر خلاف بردگی به چیزها در جنوب آمریکا، موروثی و ابدی شد. یکی از ساکنان نیومکزیکو می نویسد: “پیونیسم فقط یک نام جذاب تر برای نوعی برده داری است.”

گل صد تومانی های بدهکار کار سختی را انجام دادند که طبقه مالک زمین در نیومکزیکو به آن وابسته بود. در املاک لوسین ماکسول، ساکن میدوسترن پیوند شده، 500 مرد و زن در مزرعه کار می کردند در حالی که دسته ای از خدمتکاران خانه بر نیازهای خانه نظارت می کردند. به گفته یکی از ناظران، ماکسول که توسط کارگرانش احاطه شده بود، “در نوعی شکوه وحشیانه شبیه به نجیب زادگان انگلستان در دوران فتح نورمن ها” زندگی می کرد. با این حال، مقایسه مرتبط‌تر و مدرن‌تری وجود داشت: برده‌داران جنوب آمریکا.

مورخان معمولاً برده داری سیاهان و محلی را به عنوان سیستم های جداگانه مطالعه می کنند. اما ثروتمندترین برده داران آمریکایی خط ثابتی نکشیدند. در عوض، آنها از این سیستم ها – بردگی مزارع و اسارت محلی – به عنوان ستون های تقویت کننده متقابل قاره ای که بر اساس برده داری ساخته شده است، دفاع کردند.

در واقع، جنوبی ها در کنگره چندین تلاش جمهوری خواهان علیه برده داری را برای حذف بدهی در نیومکزیکو مسدود کردند. در دفاع از برده داری غربی، قانونگذاران جنوبی استدلال های آشنای درباره حاکمیت محلی و حقوق صاحبان زمین برای تنظیم کارگران خود را آن گونه که صلاح می دانند ارائه کرده اند. سناتور رابرت ام تی هانتر از ویرجینیا در خلال چنین مناظره ای، حمله به پیوناژ را در معرض خطر “از بین بردن رابطه ارباب و خدمتگزار در تمام کشورهای دیگر جهان” قرار می دهد.

نهاد پیوناژ حملات متعددی را به برده داری – دقیقاً از طریق به اصطلاح رهایی – تجربه کرده است. متمم سیزدهم آزادی را برای آمریکایی های آفریقایی تبار در جنوب به ارمغان آورد، اما نه برای مردم بومی در بیشتر مناطق غرب. دو سال پس از جنگ داخلی، اسیرها و گل صد تومانی های هندی هنوز در حدود 10 درصد از کل خانواده ها در نیومکزیکو یافت می شوند. مردم بومی این کشور در دهه های آینده برخلاف میل خود به کار خود ادامه داده اند. برای مثال، یک زندانی ناواهو به نام دلوینا، در دهه 1930 به خانواده لوسین ماکسول خدمت می کرد.

این داستان به کنترل بیشتری نیاز دارد. برده‌داری آمریکایی هرگز در مرز غربی تگزاس، آنطور که می‌توان داستان استاندارد را باور کرد، خط مشی سختی ایجاد نکرد. اگر نگاه دقیق‌تری بیندازیم، می‌بینیم که چشم‌انداز مزارع جنوب در حال نفوذ به منطقه دیگری از برده‌داری در غرب است – و به گفته بزرگترین برده‌داران این کشور، بردگی سرخپوستان و آمریکایی‌های آفریقایی تبار متعلق به یک کشور است. پروژه اضافی برای حفظ قدرت به اصطلاح کلاس کارشناسی ارشد. همانطور که آمریکایی‌ها به بحث درباره راه‌هایی که اشتباهات گذشته بدی‌های کنونی را نشان می‌دهند، ادامه می‌دهند، یک لنز تاریخی گسترده‌تر چشم‌انداز روشن‌تری ارائه می‌دهد. به هر حال، توجه ملی به میراث برده داری نیازمند یک چارچوب ملی است.


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر