این روز شکرگزاری، نفرین هام را به خاطر بسپار


این مقاله در اصل در بولتن ایمانی پری، قلمرو ناساخته، تا 30 نوامبر رایگان و در دسترس است. س یک اقیانوس اطلس اشتراک، ابونمان سپس. اینجا ثبت نام کنید.


چارلز وادل چسنات به سختی می توانست به عنوان نماینده تجربه سیاهان اواخر قرن نوزدهم واجد شرایط باشد. در سال 1858 در اوهایو از پدر و مادری متولد شد که افراد آزاده ای در فایت ویل، کارولینای شمالی بودند، پوست او به قدری روشن است که می تواند به راحتی سفید شود. اما او این کار را نکرد. پس از جنگ داخلی، خانواده او به جنوب بازگشتند.

چسنات، تحصیل کرده و فرهیخته، در زمانی که اکثر مردان سیاه پوست هنوز به کار کشاورزی مشغول بودند، به عنوان تن نگار دربار کار می کرد. او به یکی از موفق ترین نویسندگان آفریقایی-آمریکایی اواخر قرن نوزدهم تبدیل خواهد شد. مجموعه داستان هایی که او در آن منتشر کرد اقیانوس اطلس در دهه های 1880 و 90 در یک کتاب جمع آوری شد، The Conjure Woman، در سال 1899. داستان ها همچنان در دانشگاه ها تدریس می شوند.

آنها با دو نوع نوشتار رایج در زمان چسنات سازگار هستند: ادبیات «رنگ محلی» که ویژگی‌های یک فرهنگ منطقه‌ای خاص را به تصویر می‌کشد، و «نوشتن گویش» که از املای غیرسنتی و نشانه‌گذاری برای نمایش زبان بومی آفریقایی آمریکایی استفاده می‌کند.

با این حال، بر خلاف بسیاری از نویسندگان دیگر، چسنات من میدانستم زبان بومی سیاه‌پوستان کارولینای شمالی است و آن را صادقانه به تصویر می‌کشد. این تمسخر چهره های سیاه نبود. این دلیلی بر چندزبانگی خودش بود، حتی زمانی که انگلیسی بومی آفریقایی آمریکایی به عنوان یک زبان رسمی در نظر گرفته نمی شد (و در مناطق پرطرفدار هنوز هم اینطور نیست، توافق عمومی زبان شناسان مبنی بر اینکه واقعاً یک زبان است، با توجه به ساختار گرامری و قوانین جداگانه آن). ، با وجود اشتراک بسیاری از واژگان مشابه انگلیسی استاندارد).

چسنات می تواند زبان نخبگان و محرومان را به تصویر بکشد. او می توانست از هر دو موقعیت بنویسد. در حالی که در ظاهر صحبت از The Conjure Woman تصاویر عجیبی از زندگی در مزارع به نظر می رسد، آنها در حقیقت در مورد شیوه های خرابکارانه ای هستند که آمریکایی های آفریقایی تبار برای مخالفت با شرایط برده داری اتخاذ کرده اند.

شاید در تلاشی برای جلب رضایت خوانندگان عمدتاً سفیدپوست و شمالی، The Conjure Womanداستان های او با صدای اول شخص یک شمالی سفیدپوست روایت می شود که برای سلامتی همسرش به جنوب رفته است. او یک مزرعه می خرد و یکی از ساکنان برده سابق مزرعه را می یابد که در کلبه ای روی زمین زندگی می کند. این مرد عمو جولیوس نامیده می‌شود (آن شکل رایج بی‌احترامی که برای نسل‌ها به سیاه‌پوستان مسن‌تر جنوبی‌ها داده می‌شود، «عمو» یا «خاله» نامیده می‌شود، نه «آقا یا خانم»). جولیوس مترجم و همکار شد. راوی با جولیوس با اغماض ملایم برخورد می کند و از اینکه همسر ساده لوحش آنی چقدر از روایت جولیوس هیجان زده است، سرگرم می شود.

جولیوس داستان‌هایی درباره پیوندها درباره «طلسم» می‌گوید، شیوه‌های معنوی عامیانه که به بردگان اجازه می‌دهد بر ظلم جامعه برده غلبه کنند. او این داستان ها را به عنوان نوعی متقاعدسازی به اشتراک می گذارد. آنها معمولاً به سود مادی برای جولیوس منجر می شوند.

به عنوان مثال، در Dave’s Neckliss که برای اولین بار در شماره اکتبر 1889 منتشر شد. اقیانوس اطلس، جولیوس برای خوردن ژامبون به خانه راوی دعوت می شود. جولیوس با آنی سر میز نشسته است. در آن زمان، این یک رویداد دراماتیک در جنوب بود – یک مرد سیاه‌پوست و یک زن سفیدپوست روی یک میز با هم. جولیوس که با لذت ژامبون را می خورد، ناگهان اشک می ریزد. آنی از او می پرسد چه مشکلی دارد، و او داستانی را در مورد زندگی در مزرعه آغاز می کند: یک مرد برده باسواد و ماهر، دیو، به دروغ متهم به سرقت ژامبون از یک دودخانه می شود و به عنوان مجازات، مجبور می شود ژامبون پوسیده را به گردن خود ببندد. ارباب که می داند دیو باسواد است – که خلاف قانون برده داری است – تخلف او را به گناه سواد سیاه می داند.

مجازات دیو شریک عاشقانه اش و کل جامعه برده شده را از خود دور می کند و او به آرامی دچار یک فروپاشی روانی می شود. اول، او معتقد است که اطرافش را “ژامبون”هایی که همه جا رشد می کنند، احاطه کرده است. سپس او معتقد است که تبدیل به ژامبون شده است. حتی پس از اثبات بی گناهی او و برداشتن ژامبون از گردنش، او همچنان آن را با خود حمل می کند. در نهایت، دیو، با اعتقاد به اینکه ژامبون است، «سیگار می کشد» و در اثر خودکشی در دودخانه مزرعه می میرد.

وقتی جولیوس گفتن داستان دیو را تمام می کند، آنی چنان متاثر می شود که بقیه ژامبون را به او می دهد.

داستانی که چسنات از طریق صدای جولیوس تعریف می کند، درباره وحشت برده داری است. اما این همچنین در مورد مبارزه طولانی برای عضویت در جامعه سفید پوست است. پس از برده داری، چسنات به تصویر می کشد که چگونه افرادی مانند جولیوس علیرغم سال ها کار کاملاً خلع ید شده اند. و مانند بسیاری از افرادی که قبلاً برده شده بودند، این شخصیت به نظریه جان لاک در مورد “بیابان کار” اعتقاد دارد – که او سزاوار سخاوت زمینی است که برای آن کار کرده است. از این امر مستثنی شده، او از هوش خود برای به دست آوردن برخی از مزایای آن استفاده می کند. از جمله ژامبون.

من ژامبون نمیخورم اما من آن را با روز شکرگزاری مرتبط می دانم. عطر ژامبون پخته شده با عسل مرا به یاد خانه می اندازد. من اکنون به ویژه در مورد ماهیت حسی تعطیلات احساساتی هستم، زیرا این دومین روز شکرگزاری من در خارج از خانه برای اقدامات پیشگیرانه در برابر COVID است. من که در خانه خود هستم، اغلب به کارهای باورنکردنی فکر می‌کنم، فراتر از آنچه که برای ما سیاه‌پوستان برای به دست آوردن زمین و دارایی در ایالت آلاباما لازم است. مادربزرگم که در آرامش ابدی آرام گرفته بود، از خانه خانوادگی خود در روستایی آلاباما برای من گفت، جایی که کارگران مزرعه، حتی برخی از سفیدپوستان، در آن کار می کردند. آشپزخانه و اتاق سیگار جدا از خانه بود. و هر روز صبح در آشپزخانه، مادربزرگش به مردانی که در مزرعه کار می کردند پشت یک میز طولانی غذا می داد: قهوه، غذا، بیسکویت و ژامبون. مردی که تمام این اموال را به دست آورد در سرشماری 1870 بی سواد ثبت شد. شاید این بود؛ شاید اینطور نبود در هر صورت، قابل توجه است که او آن را دریافت کرده است.

من اولین بار چسنات را در نوجوانی خواندم (هنوز نسخه ای از پدرم از سال 1984 روی یکی از رمان هایش دارم. مغز سنت) و در بزرگسالی به خواندن آن ادامه دادم، حتی بیشتر پایان نامه دکتری خود را بر اساس کار او قرار دادم. البته بخشی از جذابیت کار او برای من این است که او یک داستان نویس چیره دست بود. اما او همچنین برای کسانی که هیچ سابقه مکتوبی از خود به جای نگذاشتند، به عنوان یک بطن‌باز عمل کرد: آن نسل‌هایی که عقل داشتند اما بی‌سواد بودند، آن‌هایی که سیستم‌های معنوی خارج از مسیحیت داشتند، و آن‌هایی که قلب‌شان در شرایط برده‌داری شکسته شد. علاوه بر این، او به من به عنوان فردی که تمایل بیشتری به تمرکز بر انعطاف پذیری چشمگیر افرادی که در رده بردگان متولد، بزرگ شده و مرده اند، یادآوری می کند که باید کسانی را که زیر سنگینی آن تحریف کرده اند نیز به یاد بیاورم. مثل دیو

استعاره آشکار در تاریخ ضرب المثل “لعنت هام” است که برخی از مفسران کتاب مقدس آن را به کودکان آفریقایی تبار نسبت می دهند. چسنات به ما یادآوری می کند که ژامبون ضرب المثلی دور گردن کسی قرار می گرفت و عمیقاً ناعادلانه و مخرب بود. اگه فیلمو دیدی پلنگ سیاه، احتمالاً جمله به یاد ماندنی کیل مونگر را به خاطر دارید، “مرا با اجدادم در اقیانوس دفن کنید که از کشتی می پریدند زیرا می دانستند مرگ بهتر از بردگی است.” من از آن خط متنفر بودم. آنها آنقدر بردگی را تجربه کردند که من می توانستم اینجا باشم. بار ناعادلانه ای بر گردن و گاه طناب می کشیدند. با این حال آنها آزادی را اختراع کردند و تصور کردند. من از آنها سپاسگزارم.

و من از چسنات سپاسگزارم که به جای اینکه نسبش را از بین ببرد و از جمعیتی فاسد و کاهش یافته فاصله بگیرد، تصمیم گرفت سیاه بماند و بجنگد.

بعدها، زمانی که کار چسنات بیشتر و آشکارا سیاسی شد و کمتر به سمت رنگ‌ها و گویش‌های محلی در سبک گرایش پیدا کرد (کلاسیک‌های او مغز سنتبه عنوان مثال، قتل عام ویلمینگتون را در سال 1898 اختراع کرد، از محبوبیت کمتری برخوردار شد. قابل اشتعال در نظر گرفته می شود.

این داستان سخت است. واضح است که چه چیزی خوانندگان چسنات را خوشحال کرد The Conjure Woman این ظرافت و دقت بحثی که او مطرح می کرد نبود. آنها سرگرمی (شاید به شکل تمسخرآمیز) توسط سخنان مردم آزاد شده را دوست داشتند. من گمان می‌کنم که برای بسیاری از خوانندگان، اینها موضوعات شایسته‌ای نبودند که در حالتی جدید ساخته می‌شدند، بلکه کارتون‌هایی ناشاد، کودکانه و گاه زیرکانه بودند. من مطمئن نیستم که فعالیت خرابکارانه ای که در داستان های چسنات ثبت شده واقعاً در تأثیراتش خرابکارانه بوده باشد.

البته این نگرانی بی پایان هنرمندان سیاهپوست است، می‌توانم اضافه کنم: ترس از اینکه قدرت کلیشه‌های نژادی منجر به تفسیر نادرست از هنر سیاه توسط مخاطبی شود که هوس‌ها و ظرایف زندگی و بیان سیاه‌پوستان را درک نمی‌کند. این از کارا واکر تا هیپ هاپ صادق است. ترس دیگری نیز وجود دارد که به همان اندازه مهم است، از سوی مخاطبان سیاه پوست – اینکه هنرمندی که آنها را تصویر می کند، مهم نیست چقدر سیاه یا نه، ممکن است استانداردهای مراقبت مناسب را رعایت نکند، ممکن است کلیشه ها را برای منافع شخصی معامله کند، ممکن است از نزدیکی آنها استفاده کند. به کسانی که قدرت فروش یک تصویر توهین آمیز را دارند. نمایندگی یک کار پیچیده است.

و همه اینها مرا به روز شکرگزاری بازمی گرداند. هر سال، اکثر ما به طور اتفاقی خود را از ریشه های نسل کشی تعطیلات متمایز می کنیم و داستانی عاشقانه در مورد اینکه چه کسی هستیم تعریف می کنیم. ما ناآگاهانه موافقت کردیم که سارا جوزف هیل را برای سیاستمداران محلی و ملی لابی کنیم تا روز شکرگزاری را به یک جشن ملی غیرسیاسی تبدیل کنند. برای هیل، سردبیر کتاب بسیار تاثیرگذار کتاب بانوی خدایی، روز شکرگزاری راهی برای کنار گذاشتن درگیری با تفرقه و ایجاد درک مشترک به عنوان هموطنان آمریکایی بود. او حتی یک کلمه در مورد جنگ داخلی در طول مدت آن منتشر نمی کند: بسیار تحریک کننده، بیش از حد تفرقه انگیز. اما این همه حقیقت در مورد گذشته و حال ما دردناک و آزاردهنده است. از این رو خواهش می‌کنم امسال که نشسته‌ایم غذا بخوریم، علاوه بر زیبایی خانواده و فراوانی محبت، به این فکر کنیم که چقدر محرومیت‌ها در میان ما وجود دارد، چه تعداد از خانه‌هایشان بیرون رانده شده‌اند و از جاهای دیگر. تعلق خاطر، چقدر مردم این همه زحمت می کشند و هیچ پنی از نام او ندارند. لیاقت آنها بیشتر از صدقه است. ما وظیفه داریم به آنها گوش دهیم و برای هر کلمه ای که به اشتراک می گذارند و برای هر عضله ای که در کار می گذارند سپاسگزار باشیم.

جشن شکرگذاری مبارک.


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر