این افسانه مرگبار که خطای انسانی باعث بیشتر تصادفات رانندگی می شود


از ژانویه تا ژوئن بیش از 20000 نفر در جاده ها در ایالات متحده جان خود را از دست دادند که بالاترین رقم برای نیمه اول هر سال از سال 2006 است. مرگ و میرهای جاده ای در ایالات متحده طی دهه گذشته بیش از 10 درصد افزایش یافته است، اگرچه در بیشتر کشورهای توسعه یافته کاهش یافته است. در اتحادیه اروپا که جمعیت آن یک سوم بیشتر از ایالات متحده است، مرگ و میر ناشی از قاچاق بین سال‌های 2010 تا 2020 با 36 درصد کاهش به 18800 نفر رسید. برای عابران پیاده و دوچرخه سواران ایمن تر است و دولت ها به طور منظم طراحی جاده های پس از تصادف را برای کاهش احتمال تکرار تنظیم می کنند.

اما در ایالات متحده، مسئولیت ایمنی جاده عمدتاً بر عهده شخصی است که پشت فرمان، دوچرخه سواری یا عبور از خیابان است. آژانس‌های حمل‌ونقل ایالات متحده، آژانس‌های مجری قانون و رسانه‌های خبری اغلب ادعا می‌کنند که اکثر تصادفات – در واقع، 94 درصد آنها، طبق معمول‌ترین آمارها – صرفاً به دلیل خطای انسانی است. سرزنش تصمیمات بد شرکت کنندگان در جنبش به این معنی است که هیچ کس دیگری نمی تواند آنها را متوقف کند. این به شرکت‌های خودروسازی اجازه می‌دهد تا توجه را از تصمیم‌های خود برای اضافه کردن وزن و ارتفاع به خودروهای شاسی‌بلند و کامیون‌ها که سهم فزاینده‌ای از فروش خودرو را تشکیل می‌دهند منحرف کنند و به مهندسان ترافیک اجازه می‌دهد از کنترل طرح‌های خطرناک خیابان‌ها فرار کنند.

لایحه زیرساختی که اخیراً تصویب شده است، برخی بهبودهای ایمنی از جمله فناوری برای جلوگیری از رانندگی افراد مست و تست تصادف بهتر برای مقابله با خطرات برای افراد خارج از وسیله نقلیه را تشویق می کند. با این حال، حتی در شرایطی که دولت فدرال خود را آماده می کند تا صدها میلیارد دلار برای کارهای جاده ای خرج کند، تصور اشتباه اساسی آمریکایی ها در مورد مرگ و میر ناشی از قاچاق به عنوان انبوهی از اشتباهات فردی تا حد زیادی اصلاح نشده باقی خواهد ماند.

در سال 2015، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، شعبه ای از وزارت حمل و نقل ایالات متحده، یادداشتی دو صفحه ای صادر کرد که در آن اعلام کرد: «علت بحرانی، که آخرین رویداد در زنجیره علل تصادف است، به این موضوع اختصاص داده شده است. راننده در 94 درصد تصادفات. این یادداشت، که بر اساس تجزیه و تحلیل سقوط خود NHTSA است، یک هشدار کلیدی ارائه می‌کند: «اگرچه علت بحرانی بخش مهمی از شرح رویدادهایی است که منجر به سقوط شده است، اما قرار نیست به عنوان علت سقوط تعبیر شود. تصادف در.”

برای اینکه بفهمید NHTSA چه می‌خواهد بگوید، سناریوی زیر را تصور کنید: روز مه‌آلود است و راننده SUV با محدودیت سرعت اعلام‌شده 40 مایل در ساعت در جاده رانندگی می‌کند. سپس با نزدیک شدن جاده به شهر، این محدودیت به 25 کاهش می یابد، اما خطوط باریک نمی شوند (که طبیعتاً راننده را مجبور به ترمز گرفتن می کند) و تابلوی تنها که محدودیت سرعت پایین تر را اعلام می کند تا حدی مسدود می شود. راننده بدون توجه به تغییر، ساعت 40 به حرکت خود ادامه می دهد. هنگام ورود به شهر، عابر پیاده در یک تقاطع بدون چراغ راهنمایی از جاده عبور می کند. راننده با عابر پیاده برخورد می کند.

طبق تعریف دولت فدرال، “علت بحرانی” این تصادف فرضی – آخرین رویداد در زنجیره علت – اشتباه راننده ای است که در زمان تصادف با سرعت بالا رانندگی می کرد. پلیس تقریباً او را مسئول خواهد دانست. اما این امر بسیاری از عوامل دیگر را نادیده می گیرد: هوای مه آلود دید راننده را مبهم می کند. مهندسی جاده ناکافی نتوانست او را مجبور کند که با نزدیک شدن به تقاطع سرعت خود را کاهش دهد. وزن SUV باعث شد که نیروی ضربه بسیار بیشتر از یک سدان باشد.

نویسندگان گزارش NHTSA برای سال 2015 از چنین عواملی آگاه بودند. اما سلب مسئولیت آنها مبنی بر اینکه “علت بحرانی” سقوط با “علت” یکی نیست، تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. حتی یک صفحه در وب سایت خود آژانس پیام را به “94٪ از تصادفات جدی ناشی از خطای انسانی است” کاهش می دهد.

جست‌وجوی یک علت واحد برای یک تصادف، رویکردی اساساً اشتباه در ایمنی جاده‌ها است، اما در قلب بسیاری از اجرای قانون راهنمایی و رانندگی آمریکا و پیشگیری از تصادفات قرار دارد. پس از این برخورد، پلیس گزارشی را تهیه کرد و یادآور شد که چه کسی قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کرده و به طور کلی عواملی مانند طراحی جاده و وسیله نقلیه را نادیده گرفته است. شرکت‌های بیمه نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کسی را پاسخگو می‌دانند. رانندگان تنها کسانی نیستند که با چنین احکامی روبرو هستند. پس از تصادف، یک عابر پیاده را می توان متهم به عبور از خیابانی کرد که در آن مسیر پیاده روی وجود ندارد (حتی اگر نزدیکترین آن یک چهارم مایل باشد)، و دوچرخه سوار ممکن است به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی (اگرچه یک خط دوچرخه محافظت شده باید مانع شود). تصادف به طور کامل). خبرها این داستان ها را تقویت می کنند، به طوری که داستان ها به راننده ای که سرعت زیادی داشت یا عابر پیاده ای که خلاف نور عبور می کرد، محدود می شود.

در واقع، روزنامه نگاران خط گمراه کننده 94 درصد را در پلتفرم های تأثیرگذار از جمله منتشر کردند روزنامه وال استریت،، ای بی سی نیوز، و واشنگتن پست. مؤسسات تحقیقاتی مانند دانشگاه میشیگان و دانشگاه آیداهو نیز همین کار را انجام داده اند. حتی الین چائو، وزیر سابق حمل و نقل، مانند ادارات حمل و نقل در ایالت هایی مانند ایلینوی، به ایجاد سردرگمی کمک کرده است. یوتا، و تگزاس.

«خط 94 درصد تقریباً در هر ایالت مرجع تکراری است [department of transportation] جنیفر هوندی، رئیس هیئت ملی ایمنی حمل و نقل، به من گفت، کنفرانسی که یک بار در آن شرکت کردم. هنگامی که جف کرانسون، سخنگوی DOT میشیگان در پادکست سال 2019 حدس زد که خطای انسانی در واقع عامل بیش از 95 درصد تصادفات است، تیموتی گیتس، استاد مهندسی دانشگاه ایالتی میشیگان، گفت: “بله، من با آن موافق هستم. تصادفات ناشی از تصادفات بسیار کم است. یک نقص وسیله نقلیه یا یک نقص جاده، که بیشتر آنها واقعاً خطای انسانی است. ” این یک دیدگاه مناسب برای مهندسانی است که وسایل نقلیه و جاده ها را طراحی می کنند.

و اگر پول با راننده متوقف شود، خودروسازان تحت فشار کمتری قرار می‌گیرند تا ویژگی‌های ایمنی نجات‌دهنده را در مدل‌های خود استاندارد کنند – که بسیاری از آنها چنین نیستند. سال گذشته، گزارش های کاربر دریافتند که خریدار متوسط ​​خودرو باید 2500 دلار برای سیستم تشخیص نقطه کور بپردازد. فناوری تشخیص عابر پیاده در 13 مدل از 15 مدل خودروی محبوب استاندارد بود، اما برای یکی و بخشی از بسته 16000 دلاری اضافی برای دیگری در دسترس نبود.

از آنجایی که مسئولیت مستقیماً بر عهده کسانی است که مستقیماً در تصادف دخیل بودند، جای تعجب نیست که تلاش‌های بسیار زیادی برای ایمنی بزرگراه‌ها حول کمپین‌های آموزشی می‌چرخد، با این فرض که اگر مردم فقط مراقب باشند، همه ما خوب می‌شدیم. NHTSA و مقامات ایالتی DOT میلیون ها دلار به این برنامه ها می ریزند، اما مزایا در بهترین حالت اندک به نظر می رسند. ست لاجنس، یکی از همکاران ارشد مرکز تحقیقات ایمنی جاده ای دانشگاه کارولینای شمالی، به من گفت: “مقامات نقش خود را تلاش برای فریب دادن مردم در جاده برای گرفتن تصمیمات هوشمندانه می دانند.” «کمربند ایمنی ببندید، هنگام رانندگی مست نباشید و سیگنال مناسب بدهید. من فکر می کنم اشتباه است. به هر حال، اگر مردم فقط در جاده ها احمق بودند، چه کسی با مشکلات ساختاری برخورد می کرد؟

در حال حاضر، این ایده که خطای انسانی باعث تقریباً همه تصادفات می شود، موضوع بحث مفیدی برای سازندگان فناوری خودروهای خودران است که قرار است از چنین خطاهایی جلوگیری کند. شرکت‌هایی از جمله جنرال موتورز، گوگل و استارت‌آپ Aurora، 94 درصد از آمارها را در مواد تبلیغاتی، بیانیه‌های مطبوعاتی و حتی اسناد SEC ذکر می‌کنند. اما همانطور که استاد مهندسی دانشگاه کارنگی ملون فیل کوپمن اشاره کرده است، سیستم‌های خودمختار اشتباهات خود را در جاده مرتکب خواهند شد. او انتظار ندارد که AVها حتی در بهترین حالت، تصادفات را بیش از 50 درصد کاهش دهند. و آینده رانندگی کاملاً خودمختار هنوز حداقل چندین دهه باقی مانده است، که نشان می دهد AV تعداد فزاینده مرگ و میر در جاده های آمریکا را برای سال های آینده معکوس نخواهد کرد – اگر چنین کند.

پس از امضای لایحه زیرساخت، دولت فدرال فرصتی برای تجدید نظر در رویکرد و ارتباطات خود دارد. دور انداختن افسانه خطرناک 94 درصد شروع خوبی خواهد بود. نادیده گرفتن کمپین های روابط عمومی بی معنی برای ایمنی ترافیک نیز کمک کننده خواهد بود. تشویق آژانس های حمل و نقل ایالتی و محلی – نه فقط مجری قانون – برای بررسی تصادفات، کاری که نیویورک اکنون انجام می دهد، حتی بهتر خواهد بود. آنچه که ما بیش از همه به آن نیاز داریم بررسی این موضوع است که چگونه خودروسازان، مهندسان راه و اعضای جامعه – و همچنین مسافران – به طور مشترک مسئول نجات برخی از هزاران نفر از جان باختگان سالانه در جاده‌های آمریکا هستند. سرزنش تنها خطای انسانی راحت است، اما همه آمریکایی ها را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.




https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر