اگر صفحات بسیاری با عناوین مشخصی که در انکر تکست استفاده شده اند به شما لینک بزنند، به شما کمک می کنند با این عناوین در موتورهای جستحو رتبه بگیرید. Google صفحات وب را قرار می دهد ، نه وب سایت ها. داده های ساختار یافته می توانند در قالب تگ هایی به کدهای HTML صفحات اضافه شده یا از طریق اسکریپت JSON اجرا شوند. ما میخواهیم با جستجوی یک عبارت خاص، سایت ما در نتایج نشان داده شود. گوگل در جهت حفاظت از تمامیت و افزایش کیفیت نتایج جستجوی خود، دو نوع جریمه را معرفی کرده است: جریمه دستی و الگوریتمی. گوگل همان قدر که مدیران سایتها را برای بهبود و افزایش کیفیت سایت تشویق میکند، همان قدر هم از مدیران سایتها میخواهد که از سئوی بیش از حد و ترفندهای سئو دوری کنند و الگوریتمهایی را هم برای کاهش رتبهی چنین سایتهایی توسعه داده است. استفاده درست و اصولی از کلمات کلیدی، چگالی کلمات کلیدی و نکات دیگر در این باره و نکات بسیار مهم در ارتباط با تولید محتوای با کیفیت برای گوگل و مخاطبین از مباحث دیگر این کتاب است. با توجه به تعداد زیاد مطالب آموزش سئو در فضای مجازی پیدا کردن منبع آموزش کامل سئو بسیار سخت است و این سختی ناشی از پراکنده بودن بحث ها است.

اما به یاد داشته باشید که شما سایت و تمام مطالب آن را برای جذب مشتری می نویسید. به صورت کلی سئو به دو بخش تقسیم میشود، On-Page SEO که بهنیهسازی خود سایت و ساختار و محتوای آن است و Off-Page SEO که بهبود فاکتورهایی است که گوگل در خارج از سایت بررسی میکند(لینکسازی). بسیاری از فاکتورهای مهم سئو در خود سایت (صفحه) بررسی میشود. بسیاری از دوستان از ما سوال می کنند که آیا آموزش رایگان سئو سایت می تواند همه نکات لازم را به ما بیاموزد. فرومها و انجمنها میتواند محلی برای گرفتن بکلینک باشد، اگر سوالی در انجمنهای مرتبط با سایت شما مطرح شده و شما مقالهای در سایت خود در این مورد دارید، میتوانید به عنوان جواب آن سوال لینک مقالهی خود را بدهید. روش هاش مختلفی برای کش سایت وجود دارد، مثلا کش مرورگر، یا کش آی اس پی، حتی زمانی که شما با ایمیل خود لاگین کردید رفتار شما مورد بررسی قرار میگیرد، پس باید به نوعی جستجو کنید که ردپای قبلی شما در جستجوها و بازدیدها نباشد. همچنین برای برسی سایت خود ابزارهایی معرفی کردیم که حتما پیشنهاد می کنیم حتی اگر اطلاعاتی در مورد سئو دارید، از خواندن آن غافل نشوید. سوشیال سیگنال یا سیگنال شبکه های اجتماعی به طور کلی به کارهایی گفته میشه که کاربران در شبکه های اجتماعی در رابطه با سایت شما انجام میدن مثل لایک، کامنت، share و ریتوئیت کردن از جمله مورادی هستند که به عنوان سوشیال سیگنال ازشون یاد می کنیم.

در یک جمله بهینه سازی هر چیزی که ممکن است مخاطب را به دیدن وب سایت ما ترغیب کند. مطمئن هستم، بسیاری از شما تا به حال اسم سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو رو شنیدید. سئو محتوا یکی از انواع کارهایی محسوب میشود که شما میتوانید در راستای بالا بردن رتبهی سایت خود انجام دهید؛ دقت داشته باشید که سئو محتوا کار سخت و دشواری نخواهد بود و شما میتوانید به راحتی با در نظر گرفتن و رعایت برخی از نکات به خوبی این کار را انجام دهید. آموزش سئوی سایت را از داخل سایت خود شروع کنید. این کار هنگام شروع سئو سایت مهم است زیرا تعداد نامحدودی اطلاعات سئو به صورت آنلاین وجود دارد. برای داشتن یک سئوی قوی باید از خود سایت (به صورت کلی) شروع کرده و هر کدام از صفحهها را نیز بر اساس کلمات هدف سئو کنیم. SEO یعنی بهینهسازی برای موتورهای جستجو ( گوگل )، یعنی ما سایت را بر اساس قوانین و فاکتورهای گوگل بهینه کنیم تا در جستجوها رتبهی بهتری داشته باشیم و بازدیدکنندهی بیشتری از گوگل، وارد سایت ما شود. درست است که ما سایت را برای نمایش در گوگل بهینه میکنیم اما در نهایت هدف ما این است که بیننده وارد سایت ما شده و مخاطب ما شود.

در این مقاله سعی کردیم بیشتر به آموزش سئو و 3 قدم اساسی سئو بپردازیم تا بیشتر با مفهوم سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر آشنا شوید. سئو شاید مهم ترین روش بازاریابی اینترنتی است، وب سایت ها می توانند با کمک آن در صفحه نتایج جستجو با یک تا چندین کلمه کلیدی (مربوط به کسب و کار خود) رتبه بالایی به دست آورند، از این طریق کاربران یا مشتریان بالقوه با وب سایت فراهم کننده این گونه کالا و خدمات آشنا می شوند. با این حال متن جایگزین فقط برای موتورهای جستجو نیست، آنها به کاربران نابینا نیز کمک می کنند تا محتوای عکس را در دستگاه های خود درک کنند. در حال حاضر در سال 2019 برخی تکنیک های سئو را باید به خوبی روی سایت خود پیاده سازی کنید. حتی اگر تمام نکات و اصول سئو وردپرس را رعایت کنید اما امنیت وردپرس و سایت تان پایین باشد طوریکه براحتی توسط هکرها امکان نفوذ و ایجاد اختلال میسر باشد با افت رتبه سئو روبرو خواهید شد. به طور کلی، گوگل از بیش از 200 فاکتر سئو برای رتبه بندی سایت استفاده می کند.